برگزاری مراسم گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه
برگزاری مراسم گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه
به منظور گرامیداشت روز وحدت حوزه ودانشگاه، دکتر راهداری (رئیس دانشگاه) ،به همراه جمعی از کارمندان، اساتید و دانشجویان این مرکز، روز پنجشنبه 13/9/93 در حوزه علمیه شهر پرند به دعوت از مرکز، مراسم مشترکی برگزار گردید


در این مراسم، ابتدا، حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا محمد نیا، ضمن خوشامدگویی به دانشگاهیان و گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه، به ذکر نمونه هایی از وحدت حوزه و دانشگاه و نیز جدایی این دو مرکز در طول تاریخ اشاره نمودند و گفتند: نمونه جدایی این مراکز دینی و علمی روز دنیا، آن زمان در اروپا بعد از انقلاب رنسانس بود که کلیساها تعریف بد و نادرستی از دین به مردم ارائه کردند و تصور شد علت عقب ماندگی آنان دین است و اگر می خواهند پیشرفت کنند باید دین را جدا کنند تا در صنعت پیشرفت کنند. این در حالی است که آثار سوءآن، انحطاط علمی و دینی است و در ادامه از برکات وحدت این دو حوزه گفتند و عواملی که باعث وحدت این دو مرکز شد را بیان کردند. و در پایان اظهار امیدواری نمودند که این قدم ها به جایی ختم شود که حوزه و دانشگاه مثل زمان امام صادق (ع) دوشادوش هم برای تعالی جامعه گام بردارند.
سپس دکتر راهداری، دانشگاه و حوزه را جزء عوامل تغییرات اجتماعی دانستند و گفتند اگر این دو نهاد دچار مشکل شود این تغییرات نیز دچار مشکل می شود. ایشان افزودند دردانشگاه علوم تجربی و در حوزه علوم دینی مطالعه می شود. هر دو برای پاسخگو بودن به نیاز جامعه تلاش می کنند. هر دو کار الهی انجام می دهند. جامعه هم به فیزیک و شیمی و... نیاز دارد و هم به نیازهای فقهی و معنوی و تبیین چگونه زیستن به سبک صحیح. حوزه و دانشگاه باید توامان در کنار هم باشند تا جامعه را به رستگاری برسانند و در جهت رفع مشکلات شرایط روز برآیند.دکتر راهداری در ادامه گفتند: چالشی که ما داریم عدم انطباق رفتارهای اجتماعی با ارزشهای دینی است که این فاصله را باید هم توسط دانشگاه و هم توسط حوزه برطرف نمود یعنی آن قسمتی که بحث تبیین دین است توسط حوزه و از طرف اجرا در جامعه و اندازه گیری موفقیت و عدم موفقیت در جامعه توسط دانشگاه برطرف نمود. و بهترین نوع نگاه به حوزه و دانشگاه این است که بتوانیم با مطالعات علمی ، دین داری و دین پذیری و عمل صالح را از تبیین دینی توسط حوزه و دانشگاه پیگیری کرد.
دانشگاه اسلامی در تلاش است با مطالعات اسلامی، ارزشهای دینی را در جامعه عملی کند و در ساخت جامعه سالم همکاری نمایند طلاق، سرقت، اعتیاد و سایر بزهکاریها با همکاری نهادهای علمی و اجرایی درمان می شود. در پایان از چند نفر از طلاب که به زبان عربی و انگلیسی تسلط داشتند توسط دو نفر از اساتید متخصص این زبان ها، ارزیابی به عمل آمد و با اهدای لوح سپاس، مراتب قدردانی از آنان به عمل آمد.






 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر