گزارش برگزاری جشن عیـد غدیـرخـم
الله نور السماوات و الارض
دانشگـاه پیام نور مرکز رباط کریم پـرنـد
برگـزاری جشن عیـد غدیـرخـم  در دانشگاه پیـام نور ربـاط کریـم 
 
در مراسمی با همت بسیج دانشجویی و امور فرهنگی دانشگاه،جشن بزرگ غدیر خم روز سه شنبه مورخ    22/07/1393 ، با حضور پرشور دانشجویان، اساتید و کارکناندر سالن همایش دانشگاه برگزار شد.
در این مراسم که بعد از  تلاوت آیاتی از کلام الله قرآن کریم و پخش سرود ملی جمهوری اسلامیایران ، جناب آقای دکتر راهداری ، ریاست محترم دانشگاه، ضمن خیرمقدم به حضار و تبریک به مناسبت عید سعید غدیر و تشکر از بسیج دانشجویی جهت مشارکت در برگزاری جشن عید  غدیر ،  به اهمیت موضوع غدیر و بحث امامت ونقش غدیر در تاریخ اسلام اشاره کردند و فرمودند: آیات قابل توجه ای در قرآن آدرسامامت و اولوالامری مسلمانان برای پس از پیامبر اکرم (ص) مطرح شده است. ایشان به بعضی از اینآیات اشاره کردند. و با بیان جمله ای از شهید بزرگوار دکتر بهشتی (ره ) یاد آور شدند که جوانان مکلف می باشند تا در مرحله بلوغ عقلی شناخت خود را از دین تقویت نمایند و با استدلال مسلمان و شیعه باشند نه موروثی و جغرافیایی .
 


سپس جناب آقا شکرزاده ، عضو محترم علمی دانشگاه ، ضمن تبریک و تهنیت به مناسبت عید بزرگ غدیر خم به حضور آخرین وصی معصوم خدا ، حضرت ولی عصر (عج ) و منتظران آن حضرت ، به سخنرانی در خصوص شخصیت والای حضرت علی (ع) و فلسفه وجودی بحث امامت پرداختند . و با بیان یاد آور شدند که این امامت است که حدود خدا را اقامه می کند و نمایانگر قدرت اسلام ، امامت و ولایت است . چون وظیفه نبی ، ابلاغ دستورات الهی می باشد و این امام است که ، تمام وظایف را برعهده گرفته و اجرا می کند . در طول بیان مطالب ارزشمند خود اشاره به اندیشه های انحرافی ، خشن و تحریف شده از اسلام ، که به تکفیری معرفی می شوند، پرداختند و از دانشجویان خواستند ، این اندیشه های غلط را از اسلام ناب محمدی (ص) تمییز دهند و به دیگران جبهه حق را معرفی نمایند .


سپس مراسم مولودی خوانی توسط یکی از دانشجویان عضو بسیج اجرا شد. در ادامه، پخش کلیپ تصویری و مسابقه غدیر برگزار گردید وبه برندگان این مسابقه جوایزی اهدا شد . نهایتا" این جشن باپذیرایی از مهمانان به اتمام رسید.
 
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          اللهم عجل لولیک الفرج
امور فرهنگی
 
 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر