گـزارش برگـزاری مراسم بزرگداشت استاد شهد مرتضی مطهری (روز معلم ) و ولادت امام محمد باقر (ع)
الله نور السماوات و الارض
دانشگـاه پیام نور مرکز رباط کریم پـرنـد
گـزارش برگـزاری مراسم بزرگداشت استاد شهد مرتضی مطهری (روز معلم ) و ولادت امام محمد باقر (ع)
جشنی به مناسبت بزرگداشت استاد شهید مرتضی مطهری (روز معلم ) و ولادت با سعادت امام محمد باقر (ع) ،  روز پنج شنبه 11 اردیبهشت ماه 1393 در دانشگاه پیام نور مرکز رباط کریم - پرند برگزار گردید. در این جشن که به همت ستاد برگزاری مراسم های مرکز ، بسیج دانشجوئی ، مدیریت فرهنگی و ... در سالن بصیـرت دانشگـاه از ساعت 12:30-10:30   با حضور استادان محترم هیئت علمی و مدعو ، دانشجویـان و کارمندان این مرکز برگزار گردید .
برنامه با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید ، ذکر صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و پخش سرود ملی آغاز شد . در این برنامه جناب آقـای دکتر راهداری ریاست محترم دانشگاه ، ضمن خوشامدگویی ، روز معلم و روز ولادت با سعادت امام محمد باقر (ع)  به تمامی  حاضران در این مراسم ، تبریک گفتند .
 همچنین با بیان مقام والای استادان و دانشمندان و اهمیت علم در کلام خداوند تبارک و تعالی چنان است که می فرماید : الّذِی عَلَّمَ بِالقَلَمِ(4) عَلَّمَ الاِنسَانَ مَا لَم یَعلَم (5) (علق/1-5)
خداوند تعالی ، نعمت قدرت اندیشیدن و تفکر را به آدمی عرضه داشته است و اینکه انسانهایی که داری علم هستند با آنهایی که در سطح پایین علمی هستند ، یکسان نیستند . هَل یَستَوی اَلذِینَ لَا یَعلَمُون چنانکه قرآن کریم به پیامبر (ص) می فرماید : (طه / 140) { وَ قُل رَّ بِ زِدنی عِلمَا }   بگو خدایا بر دانش من بیفزای  . ما نیز باید سعی و کوشش نماییم تا هر روز علم و دانش خود را بالا ببریم .
هدف دین اسلام ، ترویج علم و دانش در میان مردم می باشد . دانشمندان قدیم هم در  حوزه های علمی به تحقیق و بررسی می پرداختند . تلاش در همه علوم از منظر دین مبین اسلام ارزشمندشمرده شده است . مقام و مرتبه معلمان آنچنان بالا و ارزشمند است که حضرت رسول اکرم (ص) فرموده اند معلمان ، همکاران پیامبران هستند و معلمی شغل انبیا بوده است . همانطور که ائمه (ص) شفیع امت هستند ، از معلمان نیزبعنوان شفیع یاد شده است . و اگر جامعه ای بخواهد به استقلال و خود کفایی برسد این امر مهّم با تلاش استادان و دانشجویان عملی و میسر می گردد . 
پس از سخنرانی ریاست دانشگاه ، نماینده محترم استادان این مرکز جناب آقای موسوی برای بیان مسائل مربوط به استادان این مرکز صحبت هایی را ایراد نمودند و ریاست محترم دانشگاه نیز در پاسخ به سوالات و مسائل مطرح شده ، توضیحاتی دادند و رفع ابهام نمودند .
برنامه با پخش کلیپ بسیج دانشجویی ، اجرای موسیقی سنتی توسط دانشجو آقای فاضلی و تقدیر و تشکر از کلیه استادان علمی و مدعو این مرکز با اهدای لوح تقدیر و هدایای معنوی ادامه یافت . و از مهمانان پذیرائی بعمل آمد .
 
 
 
 
اللهم عجل لولیک الفرج
                                                                                                                                                                                    امور فرهنگی
دانشگاه پیام نور مرکز رباط کریم - پرند
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر