برگزاري همايش شعور عاشورايي در دانشگاه پيام نور مركز رباط كريم
به گزارش روابط عمومي دانشگاه پيام نور مركز رباط كريم، همايش شعور عاشورايي در روز 15/8/92 از ساعت 14 الي 17 با حضور گسترده كاركنان، اساتيد و دانشجويان برگزار گرديد.
در اين همايش كه با حضور حجت الاسلام والمسلمين حاج آقا خطيبي، حاج آقا دولت خواه و حجت الاسلام والمسلمين حاج آقا اسدي ، كاركنان، دانشجويان و اعضاي علمي برگزار گرديد، هدف از برگزاري همايش بررسي و تحليل علمي نهضت عاشورا عنوان شد.
بعد از پخش سرود ملي جمهوري اسلامي ايران و تلاوت آياتي از كلام الله قرآن كريم، دكتر راهداري (رئيس دانشگاه)، ضمن خوشامدگويي به مهمانان و تسليت ايام محرم، درباره واقعه كربلا و شهادت امام حسين (ع) و ياران ايشان صحبت نمودند و با ارائه مقاله اي به بررسي و تحليل نهضت عاشورا پرداختند. در اين همايش چهار مقاله دانشجويي (اعم از كارشناسي ارشد و كارشناسي) برگزيده شده از بين مقالات واصل شده ارائه گرديدند.
هدف از اين همايش، بررسي و تحليل علمي از زواياي مختلف از جمله: جامعه شناختي نهضت عاشورا، بررسي و تحليل سياسي، بررسي و تحليل مديريتي، بررسي و تحليل روانشناختي و رفتار شناسانه شخصيت ها و بازيگران متعارض در صحنه عاشورا، بررسي و تحليل نهضت عاشورا از نگاه قرآن،ار ديدگاه سنت پيامبر اكرم (ص)، بررسي و تحليل تاريخي نهضت عاشورا و ساير مسائل علمي ديگر بوده است. شركت كنندگان نسبت به برگزاري همايش و اينكه با نگاه غير سنتي به نهضت امام حسين (ع) نگاه شده است بسيار ابراز رضايت نمودند.


 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر