جلسه هم اندیشی اساتید مرکز رباط کریم
جلسه هم اندیشی اساتید مرکز رباط کریم، راس ساعت 9:45 روز دوشنبه 24/9/93 در اتاق کنفرانس ریاست محترم دانشگاه با حضور اساتید وبا موضوع اقتصاد مقاومتی و تقویت بنیاد صنایع داخلی با قرائت قرآن کریم آغاز گردید
در آغاز، حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا اسدی از رسول اکرم (ص) حدیثی را نقل فرمودند: شهادت حضرت ابی عبدا... آتشی است که در دل مومنین هیچگاه خاموش نخواهد شد. سپس دکتر راهداری (رئیس دانشگاه) ، هدف از تشکیل این جلسه را وظیفه ای که دفتر نهاد رهبری بر عهده دانشگاهها قرار داده و نیز به جنبه کاربردی آن که مسئولین اقتصادی باید به آن توجه داشته باشند مطرح نمودند.و مروری بر جلسه اول داشتند که از نظر تاریخی بررسی کردند.از 230 سال پیش در آلمان فردریک لیت، اقتصاد دان و نماینده مجلس در مقابل ریکاردو(اقتصاد دان و نماینده مجلس) به اقتصاد مقاومتی پرداختند. سپس گاندی با همین رویکرد فعال بود.رویدادهای غزه مطرح گردید و نهایتا" تحریم اقتصادی که مقام معظم رهبری فرمودند با تحریم مبارزه کنیم و حضرت امام خمینی (ره) در دهه 60 و دوره دفاع مقدس فرمودند: دوشنبه ها روزه بگیریم.همین طور در جلسه قبل گفته شد که اقتصاد مقاومتی دانش بنیان و مردم محور است. اقتصاد مقاومتی غیر از اقتصاد نفتی است اگر دولت به کار مردم از طریق مالیات وصل باشد، کم و کیف کار مردم برای او اهمیت خواهد داشت.
ایشان افزودند: آیا اقتصاد مقاومتی ، اقتصاد ترمیمی است، آیا با بازسازی اقتصاد رابطه دارد؟ آیا یک نوع جنگ در عرصه اقتصاد است؟ در اقتصاد مقاوتی جایگاه مدیریت کجاست؟ اموال مسلمین را بدون پاسبان نمی توان سپرد (اشاره به قرآن). در بحث جنگ نرم نفی سبیل را داریم که کافران بر مسلمین نباید تسلط یابند.
در ادامه دکتر صادقیان عضو علمی گروه مهندسی صنایع گفتند: به تشکیل کارگروه برای تعریف پایان نامه های دانشجویی در سطح ملی و اجرا و تجاری سازی آن اشاره کردند. حجت الاسلام والمسلمین شکرزاده فرمودند : در مورد اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری به کلیات اشاره نمودند و جزئیات باید از آن استخراج شود. دکتر جوادی مقدم در ادامه فرایند تولید را تشریح نمودند که تولید کننده به موانع تولید برخورد می کند و مشکل این است که فرهنگ سازی نشده و به جوانان توجه نشده است ما باید رقابت سالم ایجاد کنیم و جلوی واردات بی رویه را بگیرند و اینکه در عرصه علمی پایان نامه ها باید هدفمند شود .در پایان ، موضوع جلسه بعد ، تعیین گردید.


 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر